Een Rotterdams bureau met een verhaal

We houden van ons vak en daarom denken we bij Bureau Kicker uit Rotterdam constant na over de ontwikkelingen binnen onze disciplines. We voeden ons met nieuwe inzichten over, marketing, communicatie en organisatie. Juist ook vanuit andere vakgebieden omdat dit kan leiden tot breder inzicht in bepaalde situaties.

We scheiden de zin- en onzin van hypes en delen onze analyses graag met de buitenwereld. Daarom publiceren we regelmatig inhoudelijke artikelen in relevante vaktitels, waaronder Managementteam, Marketingtribune en Frankwatching

Met deze analyses zetten we vakgenoten (lees: marketingbureaus, communicatiebureaus, reclamebureaus, internetbureaus ) en organisaties, die graag beter willen presteren, aan het denken, zodat zij hiermee hun voordeel kunnen doen en zelf hun organisaties beter kunnen laten presteren.

VAKPUBLICATIES

Realiseer je strategie

De drie-eenheid voor excellente uitvoering

> LEES HET ARTIKEL

De reis van de marketeer, iedere keer weer…  

Een rijmgedicht dat iedere marketeer belicht

> LEES HET ARTIKEL

Van crisis naar revolutie

Hoe we van onze samenleving een sociale onderneming kunnen maken

> LEES HET ARTIKEL

Hoe communicatie het nazisme groot kon maken

Een analyse van de communicatiestrategie

> LEES HET ARTIKEL

Nadenken over communicatie is juist nú zinvol!

Hoe meer we communiceren, hoe minder we nadenken over wat we eigenlijk zeggen. Dat kan anders!

> LEES HET ARTIKEL

Moet u uw advies wetenschappelijk bewijzen?

Aan alle adviseurs!

> LEES HET ARTIKEL

Sluipmoordenaars van de marketing en communicatie

En wat ons vak nodig heeft om te excelleren

> LEES HET ARTIKEL

De business-filosoof als innoverende kracht in de organisatie

Van klassieke filosoof Plato tot visionair Musk

> LEES HET ARTIKEL

Waarom minimalisme je nieuwe mantra moet zijn

Zullen we het in 2016 eindelijk eens simpel houden?

> LEES HET ARTIKEL

De negatieve effecten van ronkende managementbegrippen

Draagvlak creëren; vergeet die clichés

> LEES HET ARTIKEL

Maak van je bedrijf een gestroomlijnde, militaire organisatie!

De 5 succesfactoren van de krijgskunst

> LEES HET ARTIKEL

Wat marketing kan leren van de oude filosofen

Zes lessen voor marketeers van nu

> LEES HET ARTIKEL

Neem de route naar excellente prestaties!

Tover nu je bedrijf om in een geoliede machine

> LEES HET ARTIKEL

Korte termijn planning maakt je succesvoller

Leer in 4 stappen een kwartaalplanning maken

> LEES HET ARTIKEL